بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران با مشاوره و پاسخگویی آنلاین به سوالات حقوقی

وکیل انحصار وراثت فردی است که به کلیه قوانین از جمله قوانین گمرکی آگاهی داشته و بر اساس تجربه سعی در ارائه بهترین راه حل دارد. در این مقاله به توضیح ویژگی های بهترین وکیل انحصار وراثت، مدت زمان انحصار وراثت و مدارک لازم برای انحصار وراثت می پردازیم. انحصار ارث یکی از پیچیده ترین پرونده های مدنی است. عموماً مشکلات فراوانی از جمله عدم همکاری وراث، نبود مدارک لازم و عدم اطلاع از اموال متوفی باعث طولانی شدن مدت این دعوا می شود. پرونده انحصار وراثت باید در شهر آخرین محل سکونت متوفی تشکیل شود لذا ساکنین تهران به دنبال بهترین وکیل انحصار ارث در تهران باشند.

انحصار وراثت چیست؟

تقسیم مال (مطارک) از متوفی بین وراث قانونی به وصیت متوفی را انحصار وراثت می گویند. می تواند توسط وراث قانونی متوفی، موصی، موصی له و اشخاصی که قبل از فوت متوفی به او بدهکار بوده اند، ایجاد کنند. انحصار وراثت بر حسب اموالی که از متوفی به جا می ماند به دو صورت محدود و نامحدود تقسیم می شود. انحصار وراثت محدود زمانی که دارایی به جا مانده از متوفی کمتر از 50 میلیون قسمت باشد، انحصار وراثت نامحدود زمانی که ارث بیش از 50 میلیون تقسیم شود. اگر گواهی انحصار وراثت توسط ورثه متوفی دریافت شود بین 1 تا 6 ماه طول می کشد. (بستگی به محدود یا نامحدود بودن انحصار وراثت دارد) اما اگر گواهی انحصار وراثت به دست وکیل انحصار وراثت برسد بین 10 روز تا 50 روز طول می کشد.

ویژگی های بهترین وکیل انحصار وراثت

منظور از بهترین وکیل انحصار وراثت می تواند وکیل پایه یک دادگستری متخصص در پرونده های انحصار وراثت باشد. وکیلی که در زمینه ارث تخصص دارد ممکن است در دعاوی کیفری یا خانوادگی نیز تخصص کافی نداشته باشد. یکی از ویژگی های بهترین وکیل انحصار وراثت داشتن آگاهی کافی از انواع پرونده های انحصار ارث است. به عنوان مثال، در برخی موارد، وراث ممکن است همکاری نکنند. یا در صورت سکونت یک یا همه وراث متوفی در خارج از کشور و نیاز به انحصار ارث ایرانیان خارج از کشور. در یک مورد، ممکن است تمام ورثه یا میراث متوفی کاملاً شناخته نشده باشد. انحصار ارث با حسن نیت و انحصار وراثت در اموال وصیتی از دیگر موارد حقوقی مرتبط با این وکیل است.

با توجه به چالش‌هایی که در پرونده انحصار وراثت ذکر شده است، ایده خوبی است که برای پرونده انحصاری ارث خود به دنبال یک وکیل انحصاری ارث باشید. بهترین وکیل ارث باید علاوه بر موارد فوق دارای ویژگی های دیگری نیز باشد. به طور کلی وکیل انتصابی باید محرمانه باشد تا موکل بتواند به راحتی جزئیات پرونده را که گاه مسائل خانوادگی است فاش کند. یک وکیل باید به منافع موکل خود رسیدگی کند و پرونده را بر اساس آن تکمیل کند. وکیل باید بتواند موکل خود را به وضوح در مورد پرونده آگاه کند و هماهنگی را حفظ کند.

وکیل انحصار وراثت

همانطور که توضیح دادیم وکیل انحصار ارث باید از شهر آخرین محل سکونت متوفی وکالت بپذیرد. زیرا هیئت حل اختلاف شهرستان محل فوت مقتول باید دادخواست بدهد و به آن رسیدگی کند. وکیل متخصص در انحصار ارث، پرونده انحصار وراثت محدود را در 10 روز کاری و پرونده انحصار ارث نامحدود را در 50 روز کاری منعقد می کند. حضور یا همکاری همه وراث در جریان دعوا الزامی نیست و وکیل می تواند گواهی انحصار وراثت را از یک یا همه ورثه بگیرد و به درخواست موکل به تقسیم و نوشتن ترکه ادامه دهد. . هزینه وکیل وراثت بسته به پیچیدگی پرونده متفاوت است.

مراحل استخدام وکیل انحصار وراثت

برای سپردن وکالت پرونده خود به بهترین وکیل انحصار وراثت، باید به طور مختصر مراحل کار را بدانید. برای اخذ گواهی انحصار وراثت باید مراحل زیر انجام شود. اولین قدم دریافت گواهی فوت متوفی از اداره ثبت احوال به صورت اینترنتی یا حضوری است. وراث پس از دریافت گواهی فوت می توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی با در دست داشتن مدارک هویتی و سه نفری که وراث را می شناسند، گواهی انحصار وراثت را دریافت کنند.

در مرحله بعد لازم است با مراجعه به هیأت حل اختلاف شهرستان محل آخرین اقامتگاه متوفی نسبت به ارائه مدارک هویتی وراث و انحصار و گواهی فوت و دادخواست انحصار وراثت باید تهیه و ثبت شود. پس از ثبت انحصارات وراثت، آگهی هایی در روزنامه های کثیرالانتشار (به هزینه وراث) درج می شود تا ورثه دیگری وجود نداشته باشد. در نهایت برای محاسبه مالیات بر ارث متوفی با توجه به نوع اموال و طبقات ارث باید با اداره مالیات تماس گرفته و لیست دارایی متوفی اعلام شود. پس از طی مراحل ذکر شده گواهی انحصار وراثت اخذ می شود. بهترین وکیل انحصار ارث می تواند در اسرع وقت و بدون نیاز به وجود ارث، معاملات مذکور را انجام دهد.

وارثان انحصار وراثت

وراث طبق قانون انحصار به سه طبقه تقسیم می شوند و اگر از طبقه اول وارثی پیدا شود طبقه بعدی وارث نخواهد بود. هر یک از این وراث از هر طبقه به نمایندگی از وکیل اصلی دادگاه می توانند از وراثت دعوت به اخذ گواهی و تقسیم و نوشتن وراثت کنند.

  • طبقه اول: پدر، مادر، فرزند، نوه، همسر
  • طبقه دوم: پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر، برادر، فرزندانشان
  • طبقه سوم: عمه ها، عموها، عموها، بچه هایشان

در نهایت

انحصار وراثت یکی از مسائل پیچیده حقوقی است که باید توسط وکیل حل شود. امروزه وکلای زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند اما بهترین وکیل انحصار ارث فردی است که در این زمینه تخصص داشته باشد و به مسائل دیگری مانند خانواده و مهاجرت کاری نداشته باشد.

آشنایی با تیم وکالت وکیل آنلاین

دفاتر وکالت مهاسا طهماسبی و طیبه سادات شکوهی‌نیا واقع در غرب و شمال تهران با سابقه بیش از 20 سال بر آن است که با ارائه خدمات حرفه ای و قضایی به صورت حضوری و آنلاین تجربه ای رضایت بخش در اختیار موکلین گرامی قرار دهد. انجام امور و کالتی حتی الامکان به صورت آنلاین به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه موکلین صورت می‌پذیرد. پاسخ دهی سریع به سوالات موکلین و پذیرش و اتمام پرونده های موکلین بر اساس روال حرفه ای از جمله اصول ما برای تحقق حقوق شما موکلین گرامی می‌باشد.

آدرس دفتر وکالت طیبه سادات شکوهی‌نیا در شمال تهران : تهران ،پاسداران، خیابان گل نبی، پلاک 33, زنگ 6, طبقه دوم, واحد

شماره تماس: 09122896755 تلفن ثابت: 02122875395


آدرس دفتر وکالت مهاسا طهماسبی در غرب تهران: تهران، فلکه دوم صادقیه ، خیابان آیت الله کاشانی،بلوار اباذر، پلاک ۵، طبقه دوم

شماره تماس: 09126260218 تلفن ثابت: 02144006632

کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما هستند…

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *